Om Gud Vill och Vädret Tillåter

Organismens nya skiva 'Om Gud Vill och Vädret Tillåter' släpptes i fredags. Jag låg i sängen och lyssnade på eftermiddagen och kände mig ensam - Maja var (är fortfarande) i Lysekil, Patrik och Apa var i Göteborg - så jag fattade ett hastigt beslut att åka till Adam, vilket jag inte ångrade. Skönt att ha någon att luta sig emot ibland.

Nya skivan är kanske det bästa som gjorts på svenska någonsin. Den är dessutom tillgänglig för gratis nedladdning på denna länk. Det är inte bara Organismen som är i sin bästa form någonsin, DJ Large, som har producerat den överväldigande majoriteten av låtarna på skivan, har visat alla hatare att han är en av världens bästa, inga överdrifter. Skivan är tidlös, och jag är glad att jag har fått äran att ta del av den.

Sitter på biblioteket där det är svalt och skönt, tittar på städerskan som putsar ett fönster. Jag hälsar inte på henne för jag vet inte hur.

Här är videon till första videon, som släpptes i våras.



Tung skit från Organismens skiva Om Gud Vill och Vädret Tillåter (2009).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0