Kool E vol. 9

Hörde en kommentar om att Kool E var ett töntigt namn. DU kanske är töntig? Namnet antyder TRE saker.

ETT: Jag heter Erik.

TVÅ: Många som var någonting back in the day, när hiphopen startade i New York, hade namn som syftade till deras mest framträdande egenskaper, däribland att vara cool - vilket ju är viktigt än idag! Kool Herc och Kool DJ Red Alert är exempel på viktiga människor i hiphopens historia som jag inspireras av, och namnet Kool E är en hyllning till dem.

TRE: Jag är cool.

Jag tänkte börja bygga ännu en playlist, och undrar stilla om det finns några önskemål. Finns det inga önskemål kommer jag inte ha svårt att göra en playlist ändå. Önskemål kan vara i formen av låtar, artister, teman, etc.

Kool E vol. 9 kommer ut sista veckan i februari, så du har tills dess på dig att skicka in önskemål. Ju tidigare desto bättre - ju senare i processen desto svårare kan det bli att passa in önskemålet i den röda tråden som förhoppningsvis då har utmejslats.

Jag ber om ursäkt för att jag missade att lägga upp den förra playlisten i inlägget, det ska inte upprepas!

Fleece out!

Kommentarer
Postat av: Adam New Direction

Bra R'n'b!

2009 bästa hits!

men framförallt: skit-listan! Bara massa skits!

westcoast/eastcoast-beef

2010-02-03 @ 18:11:36
URL: http://newdirection.blogg.se/
Postat av: Joel

jag tycker om den. Kan du göra det bättre Adam? Mer sweeta spellistor!

2010-02-15 @ 21:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0