Crown Of Thorns - Rakaa Iriscience

Upptäckte nyss att Rakaa har släppt ett soloalbum, kallat Crown Of Thorns, med tillhörande första singel som du kan lyssna på nedan. Ljudet på albumet är väldigt Dilated och Dilated Peoples var oerhört betydelsefulla under tiden då jag föll djupare och djupare ner i hiphopens hål. Jag vågar säga att de utgjorde en stor del av den krok som outtröttligt drog mig ner och gjorde mig till "en äkta skalle". Idag är hiphop en vital del av mig och det är mycket tack vare de tre mästarna i DP. Även om det är Evidence som synts mest efter att DP saktat ned så har jag aldrig tyckt att det kändes mest naturligt och jag har saknat Rakaas kraft i musiken. De två är lika men ändå olika så att säga, de kompletterar varandra och detta skivsläpp innebär att Musikens värld vidgas, för så kreativa och inspirerande människor som Rakaa måste höras för att inte fattas och något har fattats mig. Jag kommer fortsätta lyssna på Dilated Peoples, DJ Babu och Evidence, som jag älskar högt: jag kommer också nu att kunna tillgodogöra mig av Rakaa Irisciences toner, och det känns väldigt bra.

Nästa spellista blir uteslutande Dilated! Heja heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0