Life is a party

Spelade gamla goda Grand Theft Auto 2, när jag kände att läsningen gått hårt åt på min stackars hjärna. Det är samspel, en intrikat miljö och en kontext som till stor del utgör tjusningen av GTA i största allmänhet. Något roligt hände dock, en petitess, så anspråkslös att den hade gått det otränade ögat förbi som vilken naturlig sak som helst.

Jag var ute och körde min nyligen stulna bil, en bil bland många andra, då jag såg en man i grön tröja hoppa över huven på en taxibil och snabbt som tusan öppnade dörren och slängde ut chauffören. Han försökte köra därifrån illa kvickt, men en lastbil blockerade hans framfart. Jag tänkte att nu är det klippt för min frände bilkaparen, nu får han smaka på den medicin som vi moraliskt förtappade själar så illa förtjänar. Den tillkvicknade taxichauffören rusar mot sin taxibil, och jag tror mig veta hur ödet är bestämt, men så ropar han till! TAXI! Varpå den stulna taxibilen avstannar sin kamp för att fly och låter den bestulna taxichauffören sätta sig i baksätet på bilen. Strax därefter åker de stillsamt iväg, som om ingenting hänt bortsett från att rollerna var ombytta. Jag undrar hur konversationen fortskred i bilen. Tyvärr får jag aldrig veta.

VA?!

Kommentarer
Postat av: Adam

2009-11-03 @ 11:09:43
Postat av: Adam

Epic! Du skulle kunna kalla dig Epic Erik!

2009-11-03 @ 11:10:56
URL: http://newdirection.blogg.se/
Postat av: Joel

HAHAHA! fyfan vad bäst! jag tror jag måste spela lite GTA idag för att se om det kan hända mig med... :)

2009-11-03 @ 15:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0