Bye, Hard Drive / Salute, Semper Fi

Hårddisken i min bärbara dator har gått sönder. Den har ett mekaniskt fel, vilket betyder att det inte går att laga den utan hjälp från en dataräddningsfirma, vilkas tjänster kostar strax under 10 000:-, vilket förstås inte är prisvärt. Problemet är att jag har flera veckors icke säkerhetskopierat skrivarbete från jobbet på den hårddisken, utöver alla bilder och gamla skolarbeten som jag inte hade lust att bli av med. Nu återstår frågan om jag ska betala de hutlösa summorna som krävs för att återfå den förlorade datan eller om jag ska börja om och därmed bli färdig flera veckor senare än tänkt. Oavsett vilken väg jag väljer att gå kommer det vara grisjobbigt. Dessutom känns det inte så roligt att fucka upp så hårt när man fått en chans att visa vad man går för.

Men fuck it, det löser sig nog.

Kommentarer
Postat av: Joel

Oh man! Jag lider med dig (och börjar frenetiskt säkerhetskopiera allt jag äger...)



Vilket jävla helvete att nåt sånt där händer. Du får kanske ta och bli kristen trots allt, så att vi kan säga att Gud stängde en dörr men öppnade ett fönster. Man måste bara hitta det... ;)



Nejmen hoppas det löser sig på nåt sätt iaf.



Lev väl

2009-08-15 @ 03:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0