Kool E vol. 4 För Sverige i Tiden

Lägger ut en spellista jag gjort i spotify. Den är fet, what else? Har du inte spotify kan du fixa dig en invite här.

Kool E vol. 4 För Sverige i Tiden

1. Fattaru - Hörde Jag Skål
2. Ison & Fille - Jag Skrattar Idag
3. Fjärde Världen - Minnen Tankar
4. Organism 12 - Diamanttårar
5. Anton Kristiansson - Lilla London
6. Afasi & Filthy - Magnolian
7. Fattaru - 100:-
8. Zacke, Movits - Spela Mig På Radion
9. Organism 12, T.R - Jag Blir Smal Nu
10. Petter, AFC - Repa Skivan
11. AFC - Rad För Rad
12. Afasi & Filthy - Glider
13. Movits - Fel Del Av Gården
14. Mofeta & Jerre - Bättre i Berlin
15. Pato Pooh, Adam Tensta - Follow Me
16. Maskinen - Dansa Med Vapen
17. AFC - Inatt
18. Petter, Kihlen - Min Click

Kommentarer
Postat av: Anonym

Två listor på en gång. My oh my! hur sweet är inte det?

2009-11-10 @ 19:32:42
Postat av: Kool E

Det är sweet!

2009-11-10 @ 20:05:14
URL: http://stressmarks.blogg.se/
Postat av: Adrian

Fin playlist, MEN, "för sverige i tiden", men vart är Roffe Ruff, Nimo Cheebs, Max Peezay, Kartellen, Näääk?



"Peta på döda saker med pinnar" släpptes 2004, och "mina drömmars stad" släpptes 2006.



Inte för att vara den som är den ;)

2009-11-17 @ 21:35:51
Postat av: Kool E

Som kommenterats ovan så missades Näääk lite oförtjänt. Nimo Cheebs spelas för fullt just nu, Roffe Ruff har jag inte lyssnat mycket på, ve mig jag vet, Max Peezay försvann i mängden och Kartellen faller mig inte alls i smaken.



Tack för synpunkterna, det uppskattas vet du!

2009-11-18 @ 00:59:31
URL: http://stressmarks.blogg.se/
Postat av: Adrian

Må hända att kartellen kanske inte är något för alla, personligen tycker jag dom är väldigt varierande med både rätt tröttsamma och några väldigt bra låtar.



Men om rätt ska vara rätt så hör ju dom ändå mer hemma på en "för sverige i tiden" playlist än låtar som är över 5 år gamla. Tycker i alla fall jag :)

2009-11-18 @ 15:24:46
Postat av: Kool E

Det har du rätt i, ur perspektivet att titeln antyder att musiken är dagsaktuell, vilket egentligen inte var min mening. Poängen var en spellista med bra svensk hiphop som jag tycker om. Kanske skulle haft en tydligare titel - men den kan också tolkas som att musiken är tidlös, but that would be pushing it.

2009-11-18 @ 21:26:40
URL: http://stressmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0