Oppositionsseminarium

Är vansinnigt nervös. Om jag har fattat saken rätt (inte alltför troligt ändå?) inleds seminariet med att jag opponerar på Malins uppsats om "Samhällsviktiga funktioners uppfattning om sin beredskap inför en pandemi". Opponeringen har jag förberett och skrivit färdigt, så det är inte så farligt. Värre är det med 20-minuterspresentationen av mitt eget arbete, som jag hoppas att jag får göra efter Johannas opponering på Charlotte (som är efter min och Malins).

VARFÖR KAN JAG ALDRIG GÖRA NÅGOT ORDENTLIGT? VARFÖR GÖR JAG ALLTING I SISTA STUND? VARFÖR ÄR JAG EN LAT JÄVEL? VARFÖR HAR JAG INGEN DISCIPLIN? VARFÖR HAR JAG INGEN MOTIVATION? VARFÖR KAN JAG INTE SE ORSAKSSAMBAND SOM ALLA ANDRA? VARFÖR MÅSTE MAN GÖRA PRESENTATIONER AV SINA ARBETEN, RÄCKER DET INTE MED ATT IDIOTERNA LÄSER SKITEN? VARFÖR SKA CHARLOTTE AV ALLA OPPONERA PÅ MITT ARBETE? VARFÖR ÄR MITT ARBETE SÅ DÅLIGT? (den kan jag svaret på.) VARFÖR ÄR JAG SÄMST? VARFÖR ÄR MIN STÖRSTA AMBITION I LIVET ATT SPELA TV-SPEL, ÄTA SKRÄPMAT OCH LIGGA I SÄNGEN MED MAJA? (den kan jag också svaret på - därför att det är sweet.) VARFÖR SITTER JAG OCH SKRIVER DEN HÄR SKITEN NÄR BARA ADAM LÄSER DET ÄNDÅ? VARFÖR SITTER JAG INTE OCH FÖRBEREDER MIG INFÖR PRESENTATIONEN AV MITT ARBETE? VARFÖR HAR JAG INTE KLIPPT MINA FINGERNAGLAR NÄR JAG HATAR ATT HA LÅNGA NAGLAR SÅ INNERLIGT OCH STARKT? JAG HATAR ATT JAG SITTER I BIBLIOTEKETS KÄLLARE DÄR JAG ÄR SÅ LÅNGT FRÅN MIN NAGELSAX! SKA FAN FIXA EN LITEN NAGELSAX TILL MIN NYCKELRING SÅ ATT JAG ALLTID KAN TILLGODOSE DETTA MITT BEHOV! FY FAN!

/ Erik

Kommentarer
Postat av: Adam

Detta inlägg har hög potential! Flerborde läsa! jag skall tipsa!

2009-06-07 @ 12:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0